Jan Bommerhuis

Het voormalige Jan Bommerhuis aan de Wibautstraat in Amsterdam werd jarenlang gehuurd door de… | »

Vechthaven

Op een prachtig gebied aan de Vecht tussen Maarssen en Oud-Zuilen zijn meerdere riante woningen… | »

MOUT

In een paar maanden is de voormalige Euro-bioscoop - in 1912 gebouwd als luxe autosalon - omgetoverd… | »

Van Spaendonckhuis

Mede op basis van een ruime hoeveelheid ervaring in het moderniseren van bestaande bouw verkreeg… | »

NOW

Op Park 20|20 verrijst het eerste multi-tenant gebouw: NOW. Het moderne, transparante en duurzame… | »

Strijp S Blok 63

In het creatieve hart van Eindhoven zijn in 2017 aan de Philitelaan drie nieuwe woonblokken met… | »

«« Terug

Mondial du Bâtiment: het anti-crisis instrument voor de bouw

22-06-15

De aankomende editie van de Mondial du Bâtiment, de vakbijeenkomst bestaande uit de drie toonaangevende beurzen Batimat, Interclima+Elec en Idéobain, vindt plaats van 2 t/m 6 november 2015 in Parijs. Het vakevenement past  zich aan aan de economische uitdagingen waarmee de marktspelers van de bouwsector momenteel te maken hebben en presenteert een vernieuwd aanbod, met nieuwe formules en mogelijkheden voor exposanten, in lijn met de huidige economische situatie. Dankzij deze nieuwe aanpak kunnen deelnemende bedrijven optimaal de mogelijkheden benutten om beursbezoekers te ontmoeten en maximale commerciële ontwikkeling te boeken.

De Mondial du Bâtiment is dit jaar ‘the place to be’ voor de bouwsector, met het grootste aanbod ter wereld op het gebied van oplossingen, innovaties, demonstraties en opleidingen en vormt unieke zakelijke mogelijkheden voor alle bouwprofesionnals, binnen én buiten de Franse grenzen.

De Mondial du Bâtiment organiseert nieuwe evenementen, afgestemd op verschillende business en marketing strategiën:
•    Ontmoetingen met Inkopers en/of VIP adviseurs
o    De speciale VIP ruimte
o    Het zakelijke afsprakenprogramma
•    Een gerichte boodschap sturen naar een breed publiek, bestaande uit klanten en/of prospects, en een turn-key oplossing
o    Het Paviljoen
•    De « All Inclusive» Stands
•    Een productpresentatie aan een publiek bestaande uit installateurs en uitvoerders
o    De demonstratieruimte

Dankzij deze nieuwe onderdelen, introduceert de Mondial du Bâtiment:
•    Nieuwe vormen van beursdeelname en het vergroten van de zichtbaarheid voor een klein budget
•    “Anti-crisis” oplossingen  voor meer dynamiek van commerciële activiteiten
•    Concrete mogelijkheden voor meer business

VIP-RUIMTE VOOR HET ONTWIKKELEN VAN ZAKENRELATIES
Voor grote marktspelers is het versterken van zakenrelaties het belangrijkste doel in de verkoopstrategie. Het versterken of behouden van een grote klant, een contract onderhandelen, nieuwe prospects ontmoeten en bereiken,…  Hiervoor biedt de Mondial du Bâtiment in 2015 de mogelijkheid een privé ruimte (lounge en kantoor) te gebruiken, gezellig en van hoge kwaliteit, met turn-key diensten (catering, hostesses, een plasma scherm, wifi,…). Deze ruimte is uitermate geschikt voor een optimaal verloop van afspraken en zakelijke vergaderingen

EEN PAVILJOEN VOOR PRODUCTPRESENTATIES EN VAARDIGHEDEN
Tegen aantrekkelijke tarieven (minder dan 5.000€ HT) en met een bevoorrechte ligging op de beurs, vertegenwoordigt de Paviljoen formule een interessant alternatief voor de presentatie van producten en oplossingen, om te kunnen profiteren van het bereik van de Mondial du Bâtiment. Verschillende themagerichte forums worden georganiseerd, zoals bijvoorbeeld steen, parket en hout, IT, smart building, nieuwe badkamermaterialen,... Ook zijn hier speciale landenpaviljoens, zoals bijvoorbeeld Tunesië.

DE DEMONSTRATIERUIMTE MET PRODUCTEN IN UITVOERING 
De Demonstratieruimte bestaat uit een volledig ingerichte expositieruimte voor productdemonstraties en commerciële ontvangst van klanten, met een strategische ligging op de beurs en heldere communicatie naar de beursbezoekers. Exposanten kunnen hier hun laatste innovaties en nieuwe technieken laten zien. De demonstratieruimte speelt in op de behoeften van bezoekers (architecten of aannemers) die hier in korte tijd de toepassing van nieuwe technieken en oplossingen kunnen ontdekken.

NIEUW IN 2015! HET AFSPRAKENPROGRAMMA VAN DE MONDIAL DU BATIMENT 
In 2015 wordt een afsprakenprogramma voor professionals georganiseerd om de zakelijke kansen tijdens de Mondial du Bâtiment te bevorderen. Dankzij dit programma worden exposanten in contact gebracht met bezoekers die naar specifieke oplossingen zoeken voor hun projecten. Bezoekers kunnen dankzij dit hulpmiddel, voorafgaand aan de beurs, een gericht afsprakenprogramma plannen en gedurende de hele beursweek nieuwe afspraken organiseren.

NIEUWE FORMULES VOOR EXPOSANTEN
Dit jaar biedt de Mondial du Bâtiment 4 nieuwe deelnameformules voor exposanten, naargelang de communicatiedoelstellingen van elk bedrijf:

- Productlancering: deze formule stelt de exposant in staat om een nieuw product te presenteren aan 350.000 bezoekers en 1.400 journalisten
- Een nieuwe toepassing demonstreren: dankzij speciale workshops kunnen exposanten een nieuw procédé of toepassing demonstreren aan architecten op zoek naar nieuwe technieken
- “All inclusive’’ stand: exposanten met een beperkt budget kunnen kiezen voor een “all inclusive” stand, met toegang tot de database van de beurs en commerciële ondersteuning van verkoopteams
- Stand met productdemonstratie: deze formule combineert de deelname met een stand en een demonstratieruimte.

DE MONDIAL DU BATIMENT: EEN UNIEK DRAAGVLAK VOOR BUSINESS
In 2015 focust de Mondial du Bâtiment zich op twee belangrijke punten: de komst van een groot aantal gekwalificeerde profesionnals (ruim 350.000 verwachte vakbezoekers), en haar rol als accelerator voor de commerciële ontwikkeling van exposanten.  Dankzij het vernieuwende aanbod voor exposanten bevordert de vakbeurs ontmoetingen tussen professionals uit alle beroepen: ondernemers, ambachters, installateurs, aannemers, opdrachtgevers, handelaars, distributeurs, industrie, algemene bedrijven,…   

Enkele exposanten aan het woord

Het bedrijf Nemetschek Allplan komt terug op de BATIMAT !
"Wij willen dit evenement benutten voor de verbreding van onze naamsbekendheid en onze klanten hartelijk verwelkomen op onze stand, waar wij in voorpremiere de 2016 versie van onze software met fotorealistische afbeeldingen in real time presenteren. De vakbeurs Batimat is voor ons eveneens de gelegenheid om producten te demonstreren, de mogelijkheden van digitale modellen te presenteren en BIM (Building Information Modelling) toegankelijk te maken voor iedereen", kondigt Charles Parissier, Marketing Manager van Nemetschek Allplan France aan.

TOSHIBA exposeert voor de vierde maal op INTERCLIMA+ELEC: "Wij willen een evenement neerzetten tijdens de beurs, waar voor het eerst ter wereld, de laatste innovaties van Toshiba Airconditioning worden gepresenteerd. In 2013 waren er veel bezoekers op de beurs, en daarom investeren wij in de aankomende beurseditie, waar we met name een internationaal publiek willen aanspreken” legt Jean-José Naudin, Algemeen Directeur van Toshiba Airconditioning France uit.

FMG Fabbrica Marmi e Graniti, exposeert voor de vijfde maal op de BATIMAT en voor het eerst op IDEOBAIN: "Wij hopen om tijdens de aankomende vakbeurs evenveel contacten op te doen als tijdens de Batimat 2013, waarvan een groot deel tot orders heeft geleid. De keuze voor de aankomende beurseditie is voornamelijk gericht op adviseurs van hotels (architecten, aannemers, decorateurs…) die in groten getale aanwezig zullen zijn op de beurs”, verklaart Christian Morisot, Verkoop Manager Frankrijk/België/Zwitserland.

Vertegenwoordiging in Nederland
Op de internetsite www.batimat.com kunnen bezoekers terecht voor de voorbereiding van hun beursbezoek, de aanvraag van toegangsbadges, het programmaoverzicht, de beursplattegrond en de exposantenlijst. In Nederland wordt de BATIMAT 2015 vertegenwoordigd door Promosalons Nederland (tel: 020-4620020, e-mail: info@promosalons.nl). Hier kunnen geïnteresseerden terecht voor al hun vragen met betrekking tot een bezoek aan de beurs.