NOW

Op Park 20|20 verrijst het eerste multi-tenant gebouw: NOW. Het moderne, transparante en duurzame… | »

Vechthaven

Op een prachtig gebied aan de Vecht tussen Maarssen en Oud-Zuilen zijn meerdere riante woningen… | »

Van Spaendonckhuis

Mede op basis van een ruime hoeveelheid ervaring in het moderniseren van bestaande bouw verkreeg… | »

Strijp S Blok 63

In het creatieve hart van Eindhoven zijn in 2017 aan de Philitelaan drie nieuwe woonblokken met… | »

MOUT

In een paar maanden is de voormalige Euro-bioscoop - in 1912 gebouwd als luxe autosalon - omgetoverd… | »

Jan Bommerhuis

Het voormalige Jan Bommerhuis aan de Wibautstraat in Amsterdam werd jarenlang gehuurd door de… | »

«« Terug

Renson en Nanopixel openen de eerste volledig virtuele showroom

09-02-17

De eerste virtuele showroom ter wereld is een feit. Speciaal voor Renson door Nanopixel ontwikkeld werd die de “Experience Box” gedoopt: een box van 3 bij 2,5 meter waarin klanten in een real time alle Renson producten kunnen ontdekken, beleven, kiezen en naar eigen wens configureren.

 

Met een portfolio van meer dan 700 producten beschikt Renson vandaag over vele duizenden vierkante meters aan showrooms. Het is voor de Renson-dealers, die zich over de hele wereld bevinden, niet mogelijk om dit enorme productgamma in hun toonzalen opgesteld te krijgen. Bovendien ondervond men dat klanten vaak moeite hadden om zich de producten en hun werking voor te stellen in hun eigen thuissituatie. Daarom werd in samenwerking met Nanopixel de Renson Experience Box ontwikkeld: de eerste virtuele showroom voor Renson-klanten over de hele wereld.

 

Oplossing op maat
De Experience Box is een virtuele belevingsruimte van 3 bij 2,5 meter waarin klanten alle outdoor- en zonweringsproducten uit het Renson-assortiment in 3D kunnen ontdekken. Dankzij de talloze configuratiemogelijkheden, krijgen ze in real time een eerste blik op het mogelijke eindresultaat, waar ze vervolgens ook virtueel in kunnen rondwandelen. Verdelers hoeven dankzij de Experience Box voortaan niet langer alle demo-modellen uit te stallen. Bovendien blijft het digitale productaanbod steeds up-to-date dankzij de regelmatige software updates die automatisch worden uitgevoerd.

 

“Renson wil niet alleen innovatief zijn in de ontwikkeling van nieuwe producten, maar wil ook trendsetter zijn in de manier waarop we dat productgamma aan eindklanten voorstellen”, onderstreept Pieter Lecluyse, marketing manager bij Renson, het belang van de Experience Box. “Via de realtime rendering-software simuleren we de integratie van onze producten naar wens van de klant. Dit is uniek in onze sector, maar voor ons uiterst belangrijk omdat we de high-end producten die we ontwikkelen ook op een gelijkwaardige manier willen voorstellen. Met onze Renson Experience box, kan iedere Renson ‘Ambassador’ dan ook beschikken over de grootste Renson showroom van het land”.

 

Dietrich De Blander, CEO van Nanopixel vertelt: “Dankzij het grote scherm is de beleving erg intens. Bij de ontwerpfase was er veel aandacht voor de invloeden van zowel natuurlijk zonlicht als kunstlicht. We zijn erin geslaagd een sfeervolle omgeving te creëren, die de Renson producten tot leven brengen. De Experience Box is bovendien zo compact ontworpen dat die ook gemakkelijk en snel op te zetten en af te breken is. Daardoor kan die ook probleemloos gebruikt worden op beurzen of andere events.”

 

De keuze is aan de klant
Uit vier vooraf gedefinieerde modellen van huizen, kiest de klant zelf de stijl die het best overeenkomt met de eigen woning. Voor wie nog meer in detail wil gaan, is er een gevelconfigurator waar de afmetingen minutieus worden ingesteld.

 

Alle oplossingen van de Renson Experience Box zetten het comfort van de klant centraal. In tegenstelling tot het traditioneel verkooppraatje, waar veel mensen een hekel aan hebben, vormt het gesprek in de Renson Experience Box een waardevolle begeleiding in het complete keuzeproces. Het doel? Samen tot een oplossing op maat komen. Nadat de klant alle producten heeft verkend en vergeleken, geconfigureerd naar eigen smaak, weet die ook precies wat bijvoorbeeld de impact is op de lichtinval tot in de woonkamer toe. Het eindresultaat is dan ook exact wat de klant wil.


Bekijk de video over de Experience Box hier: https://youtu.be/u801E_AaDLk

 

Over Nanopixel:
Nanopixel is een jong en innovatief bedrijf, 100% Belgisch, en een marktleider op vlak van high end 3D visuals en virtual reality experiences. Nanopixel ontwikkelt high-end, fotorealistische VR experiences op maat van de klant over diverse sectoren heen. Allemaal met één doel voor ogen: de limieten van de verbeelding tarten met grensverleggende VR experiences. Meer info op www.nanopixel.be.

 

Over Renson:
‘Creating Healthy Spaces’ … zo luidt de baseline van Renson. Als trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen stelt dit dynamisch familiebedrijf dan ook alles in het teken van een gezonde en comfortabele leef- en werkomgeving. Door sterk in te zetten op innovatie, communicatie en internationalisatie zit Renson de toekomst op de hielen, steeds met de focus op een gezond en comfortabel binnenklimaat in woningen, appartementen, kantoren, scholen en zorginstellingen. De nadruk ligt op duurzame totaalconcepten, die tegemoet komen aan de behoeften op het vlak van comfort en welbehagen, energiezuinigheid, akoestiek en design. Meer info op www.renson.be.